Românii au primit, în cele din urmă, un răspuns cu privire la absența facturilor pentru energie electrică din ultimele luni. Compania a dezvăluit ce se va întâmpla în continuare cu cei care nu au plătit consumul realizat în ultima perioadă.
Din ce în ce mai multe persoane s-au plâns, în ultimele luni, de faptul că facturile pentru energia electrică nu au fost emise. Aceștia se tem că vor avea de achitat sume uriașe în momentul în care se va face regularizarea, tocmai de aceea au cerut ajutorul comisarilor ANPC.
Teama românilor, că se vor trezi cu sume nefacturate în ultimele luni, și că nu vor avea posibilitatea să achite totul, într-o singură lună, este total justificată. Deoarece nu există nicio lege care să îi oblige pe furnizori să opteze pentru un model de plată eșalonat, tot mai mulți cetățeni se gândesc la metode prin care ar putea să își plătească viitoarele facturi.
Compania Electrica vine în întâmpinarea cetățenilor, explicându-le că vor avea posibilitatea de a achita eșalonat toate facturile restante, astfel încât, nu vor exista probleme foarte mari din punct de vedere financiar.
„Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare.
După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar”, este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.
VEZI ȘI: NOI VOUCHERE DE LA STAT, DUPĂ COMPENSAREA FACTURILOR LA CURENT. CINE LE POATE PRIMI